maheshabe14
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 25 دی 1398برچسب:, توسط بی امید |

   اکثر عرفای مسلمان معتقدند  تنها وجود حقیقی در عالم  خداست

  دیگر موجودات وجود حقیقی نیستند بلکه مظاهر وسایه ای از خدا

 هستند . اینکه بابا طاهر می گوید :

 به هر جا بنگرم کوه و در دشت

نشان از روی دلجوی تو بینم

یک ندای عارفانه وبازگو کننده اعتقاد راسخ وخلل ناپذیر

یک ازعارفانیست که

معتقدند هر آنچه  وجود دارد نشان از روی دلجوی اوست ولاغیر .

عرفا برای تفهیم اعتقاد خود به دیگران نظریه آینه را پیش می کشند

و می گویند : شخصی را در نظر بگیرید که مقابل آئینه های محدب و مقعر

ایستاده است طبیعتا آنکه مقابل آئینه ایستاده یکی است در حالی

که تصاویر مختلف و ده ها جلوه  گوناگون از وی در آینه های محدب

و مقعر به وجود آمده است اما این تعدد تصاویر در ذات او نخواهد بود .

به اعتقاد من این استدلال خالی از اشکال نیست زیرا چنانچه کسی

که مقابل آینه ایستاده به چپ ویا راست بچرخد تصاویر وی نیز همراه

وی به چپ وراست خواهند چرخید .

 

 از اینکه جهت مطالعه مطلب وقت گذاشتید  .......      ....  متشکرم

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.